fb_pixel

Solar Point

Casa Verde 2024

Casa Verde este un program guvernamental din România care oferă finanțare nerambursabilă pentru instalarea de sisteme fotovoltaice și alte soluții de energie verde în locuințele proprietarilor persoane fizice. Scopul principal al programului este de a promova energia regenerabilă, reducând astfel impactul asupra mediului și contribuind la scăderea costurilor cu energia pentru beneficiari. Poți primi o finanțare de până la 30.000 RON, cu o contribuție proprie minimă de doar 3.000 RON

Selecteaza PRODUCATORUL si configureaza-ti SISTEMUL dorit !

Victron_Energy_logo
De la 4.300 RON Contributie Proprie
BACKUP INTEGRAT IN INVERTOR < 10ms
De la 3.000 RON Contributie Proprie
BACKUP INTEGRAT IN INVERTOR < 10ms
GOODWELOGO
De la 5.200 RON Contributie Proprie
BACKUP INTEGRAT IN INVERTOR < 10ms
logo-huawei
De la 3.000 RON Contributie Proprie
FARA BACKUP INTEGRAT IN INVERTOR
logo_fronius
De la 3.800 RON Contributie Proprie
FARA BACKUP INTEGRAT IN INVERTOR
logo_solaredge
De la 15.400 RON Contributie Proprie
FARA BACKUP INTEGRAT IN INVERTOR

Nu ai găsit detaliile de care aveai nevoie?

Contactează-ne pentru consultanță personalizată

    Informații despre proiect tău

    Tip Bransament?

    Putere aprobata prin ATR?

    Tip imobil:

    Putere Sistem Fotovoltaic?

    Ce capacitatea doresti sa aiba bateria?

    Ce fel de sistem iti doresti?

    Adresa din buletin coincide cu implementarea?

    Loc de Montaj:

    Ipotecă:

    Furnizor Energie:

    Date personale

    Regiuni Acoperite de către echipa noastră:

    Bucureşti, Ilfov
    Regiunea Centru – judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu
    Regiunea Nord-Est – judeţul Bacău
    Regiunea Sud-Est – judeţele Buzău şi Vrancea
    Regiunea Sud-Muntenia – judeţele Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman
    Regiunea Sud-Vest – județele Olt şi Vâlcea

    Pentru a fi la curent cu toate detaliile intră în comunitatea noastră de whatsapp

    Ce este programul Casa Verde 2024?

    Oportunitatea perfectă pentru a-ți Instala Sisteme Fotovoltaice cu stocare

    Suntem încântați să te informăm despre noul program Casa Verde Fotovoltaice 2024, care îți oferă o șansă unică de a face tranziția către energia verde cu ajutorul echipei noastre de la Solar Point. Cu finanțări atractive și suport complet, suntem aici să te ajutăm să beneficiezi de toate avantajele acestui program.

    Casa Verde Fotovoltaice 2024 este un program guvernamental ce oferă finanțare nerambursabilă pentru instalarea de sisteme fotovoltaice în locuințele din România. Pentru această sesiune, poți primi o finanțare de până la 30.000 RON, cu o contribuție proprie minimă de doar 3.000 RON pentru:

    • Panouri fotovoltaice
    • Baterii de stocare a energiei
    Condiții de Elegibilitate

    Pentru a fi eligibil pentru programul Casa Verde Fotovoltaice 2024, trebuie să îndeplinești următoarele condiții:

    Documentele Necesare

    Pentru a te înscrie în programul Casa Verde 2024, vei avea nevoie de următoarele documente:

    Cum te putem ajuta?

    Este simplu să te înscrii în programul Casa Verde 2024 cu ajutorul nostru. Tot ce trebuie să faci este să completezi formularul de înscriere disponibil pe site-ul nostru și noi te vom contacta pentru a te ghida prin următorii pași.

    Servicii Solar Point
    Oferim un pachet complet de servicii pentru a te ajuta să beneficiezi de Programul Casa Verde 2024.

    Te Pregătim ! Te Informăm ! Te Antrenăm !

    Intra in comunitatea de Whatsapp

    Intrebari si Raspunsuri frecvente

    In cadrul Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor nr. 1063/2023

    Pozitie
    Intrebare
    Raspuns
    1
    Cine poate beneficia de finanțare?

    Poate beneficia de finanțare solicitantul persoană fizică care îndeplineşte cumulativ condiţiile de la art. 16 alin. (1) și solicitantul unitate de cult care îndeplineşte cumulativ condiţiile de la art. 16 alin. (2) din ghidul de finanţare

    2
    Dacă am doar un drept de uzufruct asupra imobilului pe care doresc implementarea proiectului, pot solicita finanțare în cadrul Programului?

    Nu. Potrivit Ghidului de finanțare, art. 16 alin. (1) ”Beneficiază de finanţare solicitantul persoană fizică care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:...d) este proprietar al imobilului-construcţie pe care se amplasează sistemul de panouri fotovoltaice, astfel cum rezultă din extrasul de carte funciară”. Simplul drept de uzufruct nu conferă titularului și drept de proprietate.

    3
    Dacă nu domiciliez, potrivit actului de identitate, la adresa la care doresc implementarea proiectului, pot solicita finanțare în cadrul Programului?

    Nu. Potrivit Ghidului de finanțare, art. 16 alin. (1) Beneficiază de finanţare solicitantul persoană fizică care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:... c) domiciliază la adresa unde se va implementa proiectul; nu se acceptă adresa de reședință.

    4
    Dacă sunt moștenitor al imobilului pe care doresc implementarea proiectului, pot solicita finanțare în cadrul Programului?

    În cazul moștenirii, pentru imobilele în care este înscris în cartea funciară defunctul, este necesară dezbaterea succesiunii și înscrierea moștenitorilor în cartea funciară, ca noi proprietari. Analiza documentelor se va efectua prin verificarea tuturor criteriilor din ghidul de finanțare, raportat la proprietarii (moștenitorii) din extrasul carte funciară (a se vedea art. 16 și 19 din Ghidul de finanțare).

    5
    Dacă proprietar asupra imobilului pe care doresc implementarea proiectului este un minor, cine se înscrie în aplicație și ce documente trebuie depuse?

    În situația în care proprietarul imobilului pe care se dorește implementarea proiectului este un minor, acesta va fi reprezentat de către părinte sau tutore, după caz. În aplicație, se va depune certificatul de naștere al minorului sau actul de instituire al tutelei, în funcție de situație. Totodată, certificatele de atestare fiscală prevăzute la art. 19 alin. (1), literele b) și c) din ghid trebuie emise pe numele minorului

    6
    Dacă există mai mulți proprietari asupra imobilului pe care se dorește implementarea proiectului, cine solicită finanțarea?

    Oricare dintre coproprietari sau devălmași poate solicita finanțare, indiferent de cota deținută și fără a fi necesar acordul celorlați proprietari

    7
    Persoana fizică semnează cererea de finanțare?

    Nu. Persoana fizică se înscrie în Program prin completarea în aplicația informatică a câmpurilor predefinite și prin încărcarea documentelor solicitate prin ghidul de finanțare.

    8
    Dacă dețin mai multe imobile, pot solicita finanțare pentru toate acestea?

    NNu. Potrivit Ghidului de finanțare, art. 18 alin. (4), Solicitantul se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil

    9
    Dacă am deja instalat un sistem de panouri fotovoltaice și doresc sa aplic la acest program, pentru acelasi imobil, se poate?

    Da, doar dacă sistemul nu a fost implementat prin finanțare publică prin alt program. Potrivit declaratiei din anexa nr. 3 la Ghidul de finanțare, solicitantul declară la pct. A, lit. m): ”proiectul nu a mai beneficiat de finanţare publică pentru acelaşi tip de activităţi realizate pentru deservirea aceluiaşi imobil-clădire şi nu beneficiază de fonduri publice din alte surse de finanţare; în acest sens, declar că eu sau coproprietarii/devălmaşii:1. nu am/nu au beneficiat de finanţare în cadrul programului derulat în temeiul Ordinului viceprimministrului, ministrul mediului, nr. 1.287/2018 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională, cu modificările şi completările ulterioare, pentru un imobil înscris în aceeaşi carte funciară precum cel pentru care solicit/solicită finanţare;2. nu am/nu au încheiat contract de finanţare cu AFM aflat în vigoare, în baza unei cereri de finanţare aprobate anterior în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.287/2018, cu modificările şi completările ulterioare, pentru un imobil înscris în aceeaşi carte funciară precum cel pentru care solicit/solicită finanţare;3. nu urmează să închei/să încheie cu AFM, în baza unei cereri de finanţare aprobate anterior în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională, aprobat prin Ordinul viceprimministrului, ministrul mediului, nr. 1.287/2018, cu modificările şi completările ulterioare, contract de finanţare pentru un imobil înscris în aceeaşi carte funciară precum cel pentru care solicit/solicită finanţare”. De asemenea, la lit. c) din aceeași declarație, solicitantul declară: ”cheltuielile eligibile pentru care solicit finanţarea prin Programul privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională nu fac obiectul unui alt program de finanţare.”

    10
    Dacă dețin un imobil într-o construcție cu mai multe apartamente sunt eligibil?

    Da, doar dacă imobilul nu prevede mai mult de 2 apartamente. Articolul 16 alin. (1), lit. g) prevede: ”nu este eligibil imobilul cu proprietăţi comune şi proprietăţi individuale, sub formă de bloc/condominiu, cu mai mult de două apartamente.”

    11
    Dacă doresc să montez sistemul de panouri pe teren, este necesar să fac dovada dreptului de proprietate asupra construcției?

    Da. Chiar dacă sistemul se amplasează pe teren, potrivit Ghidului de finanțare, art. 16 alin. (1) ”Beneficiază de finanţare solicitantul persoană fizică care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:...d) este proprietar al imobiluluiconstrucţie pe care se amplasează sistemul de panouri fotovoltaice, astfel cum rezultă din extrasul de carte funciară; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, este proprietar/deţine un drept de folosinţă şi asupra imobilului-teren, astfel cum rezultă din extrasul de carte funciară; nu este eligibil solicitantul al cărui drept de proprietate asupra imobilului construcţie şi/sau teren este înscris provizoriu în cartea funciară; În acest sens, art. 19 alin. (1) lit. d) prevede că se depune: ”extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcţie deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanţarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus faţă de extrasul de carte funciară aferent construcţiei, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deţine un drept de folosinţă asupra imobilului teren; acesta poate fi obţinut de solicitant şi în format electronic;”

    12
    Dacă adresa din cartea de identitate nu corespunde cu cea din extrasul de carte funciară, deoarece s-a schimbat denumirea străzilor sau una dintre ele nu este notată complet într-un document, se acceptă nomenclator stradal sau adeverință de la primărie?

    Da, documentul va fi scanat concomitent cu extrasul de carte funciară sau cartea de identitate

    13
    Dacă la adresa imobilului construcție cu destinația locuință (astfel cum este menționat în extrasul de carte funciară) există un sediu social care nu este menționat în extrasul de carte funciară, sunt eligibil?

    Nu, imobilul pe care se implementează proiectul nu trebuie să fie afectat de sarcini în favoarea unei persoane juridice sau a unei entităţi care desfăşoară activităţi economice, cu excepţia ipotecii imobiliare

    14
    Dacă în certificatele de atestare fiscală este menționat și un CIF, sunt eligibil?

    Analiza documentelor de către instalator se face coroborat, astfel încât datele și informațiile înscrise în cadrul acestora să nu se contrazică, să nu prevadă aspecte divergente și să nu contravină prevederilor ghidului. De asemenea, solicitantului persoană fizică își asumă, potrivit pct. A din Anexa nr. 3 la Ghidul de finanțare, următoarele: ”k) imobilul pe care se implementează proiectul nu este afectat de sarcini în favoarea unei persoane juridice sau a unei entităţi care desfăşoară activităţi economice, cu excepţia cazului în care este afectat de o ipotecă imobiliară; l) destinaţia construcţiei, aşa cum reiese din extrasul de carte funciară, este doar pentru locuinţă sau anexe care o deservesc”.

    15
    Daca in extrasul CF nu apare mentiunea “ cu acte” sunt eligibil?

    Nu, cererea nu este eligibila

    16
    Daca am contract de inchirierea sau contract de comodat cu o PJ si apare in Certificatul de la ANAf sunt eligibil?

    Nu, cererea nu este eligibila

    17
    Certificatul de la primarie are multe pagini? Trebuie sa le scanez si sa le incarc pe toate?

    DA! Mare atentie la scanarea documentelor si incarcarea lor in aplicatie! Daca un document are mai multe pagini se scaneaza in intregime acel document, fara a se omite vreo pagina. Constituie motiv de respingere lipsa vreunei pagini din document.

    18
    Daca am un imobil si am apartamentul 1 unde este declarat un sediu si restul imobilului este locuinta pot fi eligibil?

    Trebuie sa faceti dovada contorizarii separate (2 contoare de energie electrica unul pentru PJ si unul pentru PF) SAU se solicita de la ONRC adresa ca nu desfasoara nici o activitate la locatia respectiva

    19
    Daca am deja un sistem fotovoltaic montat prin fonduri proprii, pot depune cerere pentru finantare?

    Da, se poate depune cererea, se pastreaza sistemul fotovoltaic initial si se adauga un sistem foto si de stocare nou.

    20
    Daca am beneficiat de finanţare in sesiunea anterioara pentru sistem fotovoltaic, pot acum depune cerere doar pentru sistem de stocare?

    NU! Finantarea se acorda pentru sistem fotovoltaic si de stocare!

    21
    Montajul Sf se poate face numai pe casa sau poate fi si pe teren?

    SF se poate monta ori pe casa, ori pe teren, dar ambele trebuie sa fie intabulate si sa aveti drept de proprietate asupra lor.

    22
    Daca am doar teren, fara casa, pot solicita finanţare?

    SF se poate monta ori pe casa, ori pe teren, dar ambele trebuie sa fie intabulate si sa aveti drept de proprietate asupra lor.

    23
    Pot solicita finanţare daca imobilul constructie nu este intabulat, dar este functional si este bransat la curentul electric?

    NU, daca imobilul constructie nu este intabulat NU se poate acorda finantarea (cererea este neeligibila)

    24
    Daca am anexe intabulate cu acte, pot monta sistemul fotovoltaic pe anexa si nu pe casa?

    DA, se poate, atata timp cat anexa este intabulata cu acte

    25
    Pot sa incarc documentele in format JPEG?

    NU, recomandare este sa fie in format PDF, lizibile si de dimensiuni mai mici ca sa le puteti incarca repede IMPORTANT: daca primiti documentele (certificatele de la locale sau de la ANAF, extrasul CF) pe email, in format digital, sa le salvati tot in acelasi format ca sa se pastreze semnatura digitala a emitentului. Acestea se pot redenumi ANAF, LOCALE Extras CF. Daca le primiti la ghiseu (in format tiparit) verificati-le sa aiba stampila si semnatura

    26
    Cum intru in aplicatie ca sa depun documentele?

    Pasul 1: va creati cont de utilizator folosind adresa de email Pasul 2:primiti de la AFM un email cu un cod de verificare Pasul 3: introduceti codul de verificare Pasul 4: setati parola de utilizator Pasul 5: salvati aceste date ca sa va conectati in ziua depunerii cererilor Contul se poate crea folosind aceast link: https://inscrierionline.afm.ro Creati-va contul cu cateva zile inainte ca sa nu pierdeti timp si sa va asigurati ca il puteti accesa. Doar cei care au cont creat in AFM pot depune dosarele pentru obtinerea finantarii.

    27
    Daca am deja un cont la AFM din sesiunea anterioara, il pot folosi pe acela?

    Recomandarea celor de la AFM este sa va creati un cont nou: vezi informare: https://afm.ro/sisteme_fotovoltaice.php

    28
    Daca nu sunt bransat la curentul electric, pot depune cerere de finanţare?

    NU, trebuie sa existe deja un bransament electric.

    29
    Daca am demarat deja mutarea sediului de la locul unde am domiciliu si pentru care doresc montarea sistemului, sunt eligibil?

    NUMAI DACA la data inscrierii in aplicatie toate documentele sunt emise si conforme cu cerintele de eligibilitate ale Ghidului, adica ONRC-ul v-a emis CUI-ul cu noua adresa, iar ANAF_ul a facut schimbarea astfel incat in certificatul fiscal sa nu mai apara CUI-ul societatii respective. Daca actualizarea nu s-a facut in ANAF pana la data deschiderii sesiunii, cererea va fi neeligibila.

    30
    Ce valabilitate au documentele?

    Certificatul de atestare fiscala de la ANAF- 90 zile Certificatul fiscal de la locale – 30 zile Extrasul CF – 60 zile emis la ghiseu si 30 zile cel emis digital (dupa cum scrie pe extras in utima pagina)

    31
    Cand aleg instalatorul?

    Dupa ce depuneti documentatia de finanţare si primiti confirmarea de la AFM ca dosarul a fost depus avand codul…….. (vi se va da un cod de inregistrare), In termen de max 90 zile, de la data publicarii Listei cu instalatorii validati care au semnat contract de finanţare cu AFM

    32
    Dacă dețin un imobil într-o construcție cu mai multe apartamente?

    Da, doar dacă imobilul nu prevede mai mult de 2 apartamente. Articolul 16 alin. (1), lit. g) prevede: ”nu este eligibil imobilul cu proprietăţi comune şi proprietăţi individuale, sub formă de bloc/condominiu, cu mai mult de două apartamente.”

    33
    Dacă doresc să montez sistemul de panouri pe teren, este necesar să fac dovada dreptului de proprietate asupra construcției?

    Da, doar dacă imobilul nu prevede mai mult de 2 apartamente. Articolul 16 alin. (1), lit. g) prevede: ”nu este eligibil imobilul cu proprietăţi comune şi proprietăţi individuale, sub formă de bloc/condominiu, cu mai mult de două apartamente.”

    34
    La ce ora se deschide platorma online AFM pentru depunerea documentelor?

    De la ora 10.00. Recomandam conectarea cu cateva minute inainte de ora 10.00 si sa dati refresh, ca sa se faca actualizarea paginii.

    35
    Daca am mai primit finantare pentru un alt imobil, tot prin AFM, mai sunt eligibil?

    NU

    36
    De unde stie instalatorul daca eu am mai beneficiat sau nu de finantare prin AFM?

    Instalatorul poate ca nu stie, dar solicitantul de finanţare va semna o declaratie pe propria raspundere prin care va confirma ca nu a mai primit finanatare nici el, nici coprorietarul/devalmasul (daca acesti exista in CF)

    37
    Daca am un imobil si sunt proprietarul imobilului, dar nu am adresa de domiciliu acolo, insa are tatal meu care este cu drept de uz viager, pot solicita finantarea?

    NU: proprietarul trebuie sa aiba domiciliul la locul unde se doreste montarea sistemului si NU: persoana cu drept de uz viager nu poate solicita finantarea chiar daca are adresa de domiciliu acolo.

    38
    Daca am un nomenclator stradal unde il incarc?

    Aveti 2 posibilitati: il scanati impreuna cu CI-ul (CI-ul sa fie primul si Nomenclatorul pus in spatele CI-ului) Sau il scanati impreuna cu Extrasul CF NUMAI DACA extrasul CF este primit de la ghiseu. Daca Extrasul Cf l-ati primit pe email in format digital si doriti sa scanati nomenclatorul impreuna cu extrasul asta ar inseamna listarea extrasului si rescanarea lui, cee ace nu este permis prin Ghid.

    39
    Daca am adresa de flotant, pot solicita finantare?

    Aveti 2 posibilitati: il scanati impreuna cu CI-ul (CI-ul sa fie primul si Nomenclatorul pus in spatele CI-ului) Sau il scanati impreuna cu Extrasul CF NUMAI DACA extrasul CF este primit de la ghiseu. Daca Extrasul Cf l-ati primit pe email in format digital si doriti sa scanati nomenclatorul impreuna cu extrasul asta ar inseamna listarea extrasului si rescanarea lui, cee ace nu este permis prin Ghid.

    40
    Daca pe extrasul CF scrie “ NEUTILIZBIL IN CIRCUIT CIVIL” pot depune acest document?

    NU, Ghidul mentioneaza ca daca apare o astfel de mentiune, documentul nu este conform si nu va fi eligibila cererea

    41
    Daca am casa individuala trebuie sa depun si Foaie colectiva la Extrasul CF?

    NU, aceasta foaie colectiva se depune doar in situatia duplexului,.

    42
    Daca am DUPLEX si nu depun foaia colectiva pot obtine finantarea?

    NU, cererea va fi considerata neeligibila conf.Ghidului : 8) Atrage respingerea solicitantului: a) lipsa unui document obligatoriu dintre cele prevăzute la alin. (1) și (2);

    43
    Daca suntem proprietari sot si sotie, cine poate depune pentru finanţare?

    Recomandarea ar fi sa depuna proprietarul pe numele caruia este contracul actual de energie electrica.

    44
    Daca suntem sot si sotie proprietar, si doar unul are adresa de domiciliu aceeasi cu cea pentru care se solicita finantarea, cine poate depune pentru finanţare?

    Proprietarul care are domiciliul la locul pentru care se solicita finantarea.